13 Haziran 2012 Çarşamba

Umut Bulut Galatasaray'da



Galatasaray transferde önemli adımlar atmaya devam ediyor. Yerli oyuncusu sıkıntısı çektiğini defalarca söylediğimiz sarı-kırmızılılar, forvet hattını önemli bir ismi transfer ederek güçlendirdi.

Açıkçası yaz başından beri hep hayalini kurmuştum, Umut ile Elmander aynı takımda olsa nasıl olur diye. Sağolsun Fatih Hoca burada da beni yanıltmadı ve Umut transferinin gerçekleşmesini istedi.

Peki bu transferi nasıl okumalıyız?

Açıkçası Elmander ile Umut Bulut yanyana oynadığı vakit öyle bir pres yaparlar ki, kralı gelse savunmasındaki adamları 30 metre öne çıkartamaz. Ancak Fatih Hoca bu ikiliyi ne şekilde kullanacak? Aslında bunu en net görebileceğimiz platform hazırlık maçları olacak, ondan önce söyleyeceğimiz şeyler tahminden öteye geçmeyecek. Ama yine de bir şeyler karalamaktan yanayım ben.

Bugünkü tabloda görünen şu, Galatasaray'ın forvet hattı Umut, Elmander, bir yabancı forvet ve Necati/Sercan şeklinde olacak. Umut geldi diye forvet transferinin bittiğini sanmıyorum, zaten bitmemesi de gerek. Elmander ile Umut büyük ihtimal ile birbirlerini yedekleyecektir. Bu ikiliye bitiriciliği yüksek bir yabancı forvet eklenecektir. Dördüncü isim ise, eğer şike soruşturmasından ters bir karar çıkmaz ise Sercan Yıldırım olacaktır. Aksi bir durumda ise Necati ile devam edilecektir. Aslında geçen senenin hatrına Necati ile devam edilebilir diye düşünüyordum fakat hocanın duygusal davranacağı kanaatinde değilim. Galatasaray için hayırlısı ne ise, yararlı olan ne ise o kararı alma noktasında çekingen davranmayacaktır hoca.

İkinci bir opsiyon ise, ki bunun da şifrelerini hazırlık maçlarında göreceğiz, ileri ikili Umut-yabancı transfer şeklinde olup, Elmander'in de sağ açıkta oynaması olabilir. Özellikle Şampiyonlar Ligi'nde bu opsiyonun gerçekleşebileceğini düşünüyorum. Ligde belki çok denenmez. Engin, Sabri, Yiğit, Aydın dörtlüsü kullanılabilir hoca tarafından. (Tabi bunu yazarken Hamit transferinin olmayacağını varsayıyorum).

Umut'un kaçırdıkları çok fazla gündeme geliyor ancak Trabzonspor'da geçirdiği beş sezonda yakaladığı istatistik şöyle;

2006/07: 32 mac, 16 gol, 1 asist
2007/08: 34 mac, 14 gol, 6 asist
2008/09: 37 mac, 14 gol, 4 asist
2009/10: 42 mac, 18 gol, 7 asist
2010/11: 42 mac, 16 gol, 8 asist

Ortalamaya vurduğunuz zaman neredeyse 15'e yakın bir şey çıkıyor. Aslında fena olmayacak bir rakam bu. Bir de Umut'un yabancı kontenjanını işgal etmediğini düşünürsek, bence muazzam bir transfer Galatasaray için. Hayırlı olmasını temenni ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder