1 Ekim 2012 Pazartesi

Alex'in Gidişi


Ben genelde bu blogda rakip takımlar ile ilgili değerlendirmelerde bulunmam. Galatasaray ağırlıklı yazılar yazıp, kendimce analizler yaparım. Zaten rakipleri yazsam da, yazıların içeriğinden çok onlar üzerindeki düşüncelerimden ötürü hakaret, küfür vs yerim.

Özellikle 3 Temmuz'da başlayan şike soruşturmasından sonra özel hayatımda dahi rakip takımların futboluyla ilgili detaylı analizler yapmamaya başladım. Çünkü ben, Fenerbahçe'nin 2010-11 sezonunda şike yaptığını düşünüyorum ve bu bağlamda hakettiği cezayı almadığına inanıyorum. Bu ligde olmaması gereken bir takımın da maçlarına yorum yapmak, kendimi kandırmak gibi geliyor bana. Bu sebepten ötürü de rakip takımlar ile ilgili analizleri minimumda tutuyorum. Hatta çok yakın arkadaşım olan bazı Fenerbahçeliler'de benim blogumu takip etmez. Az önce de söylediğim gibi, şike davasında çok uç noktalardayız ve böyle bir ortamda çok sağlıklı futbol konuşmamız pek mümkün değil. Doğruluğuna inandığım şeyi sonuna kadar savunurum, ama futbol uğruna da arkadaş harcamam. Yani, ben Fenerbahçe'ye her türlü muhalefeti çok sert şekilde yaparım onlar da çoğu zaman Galatasaray'a sallar ama arkadaşlığımıza zarar gelmesine izin vermem.

Her neyse, böyle bir girişten sonra konuya dönelim.

Yıllardır Fenerbahçe'de birçok futbolcu forma giydi. Tabi ki bir Galatasaraylı olarak herhangi birini sevmem mümkün değil, hatta içlerinde Lugano olsun, Tuncay olsun, Volkan olsun inanılmaz boyutlarda nefret ettiğim futbolcular da var. Ama son sekiz yıl içerisinde, her ne kadar zorla Hagi ile kıyaslanmaya çalışılsa da, Alex'e büyük saygı duydum. Her ne kadar ilk geldiği senelerde attığı gollerin yanı sıra kendini yere bırakmalarına çok kıl olsam da, seneler ilerledikçe hem kendi olgunlaştı hem de futbolunu çok olgunlaştırdı. Fizik olarak gerilemeye başladıktan sonra da zekasıyla çok maç kurtardığı olmuştur. Futbol bilgisi çok yüksek, akıllı bir oyuncuydu Alex. Maç sonrası söyledikleri, sonraki haftalarda oynayacağı rakipler hakkında yaptığı analizler değerliydi nazarımda. Lafı çok uzatmaya gerek yok. Alex, Fenerbahçe'de bu zamana kadar saygı duyduğum ilk ve tek oyuncu olarak kalacak.

Şike yaparak camiasına asırlarca unutulmayacak bir leke bırakanlar kulüpte dururken, Alex'in takımdan adeta yaka paça atılması tam manasıyla bir skandaldır.

Ben bir Galatasaraylı olarak bu duruma gerçekten çok üzüldüm. Alex, yaşı ne olursa olsun her zaman potansiyel bir tehlikeydi maçlarda. Fenerbahçe kısa vadede ne kadar büyük bir değer kaybettiğini anlamasa da, uzun vadede bugünkü gidişin etkilerini çok sert hissedecektir.

Ben bir Galatasaraylı ve aynı zamanda futbolsever olarak Alex'e teşekkür ediyorum. En basitinden gerçek manada bir ''adam'' olduğu için.

Yolu açık olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder