31 Ağustos 2010 Salı

Zvjezdan Misimovic Galatasaray'da





Hani bazı futbolcular vardır,o futbolcular sizin hayallerinizi süsler,kendi tuttuğunuz takımda o futbolcuyu görmek istersiniz. Ortada aslında hiçbir şey yoktur ama siz sadece hayal kurarsınız.Oysa hayali bile güzeldir. Bir gün gerçekleşir mi acaba diye arada kafanız karışır,ama sonra aklınıza yatmaz ve hayal kurmaya devam edersiniz.

Misimovic'te benim Galatasaray forması ile görmek istediğim oyuncuların başında geliyordu. Hagi Galatasaray'dan ayrıldıktan sonra o mevkiye kimseyi bu kadar istememiştim. Gerek arkadaşlarım olsun,gerek babam olsun; kiminle futbol muhabbeti yapsam, bir şekilde sözü Misimovic'e getiriyordum. Belki de insanlara gına gelmişti benim Misimovic sevdamdan,bilemiyorum. Platonik bir aşk gibiydi benimki,ama şu an geldiğimiz durumda gerçek aşka dönüştü.

Bu senenin başına,transfer dönemine dönmek istiyorum. O sıralar Stoch'un ismi Galatasaray ile anılıyordu. Bizde üniversite sınavına hazırlandığımız için çok fazla transfer dedikoduları ile ilgilenemiyorduk. Sevgili kardeşim Ümit ile okuldan dönerken babam ile buluştuk,bizi eve o bırakacaktı. E tabi 3 Galatasaraylı bir araya gelince konuştukları yegane şey haliyle futbol ve Galatasaray olur. Bizde öyle yaptık. Tam muhabbet bu şekilde akıp giderken,Ümit; babamın hiç de hoşuna gitmeyecek bir haberi bizlerle paylaştı. '' Abi Fenerbahçe Misimovic'e yıllık 3.5 milyon euro para önerdi,Misimovic'te sıcak bakıyor''. Bu haber bende ve özellikle babamda şok etkisi yaratmıştı. Çünkü hayranı olduğumuz futbolcuya ezeli rakibimiz talip olmuştu. (Ümit nereden biliyor bu bilgiyi diye soranlara;Ümit'in babası menejer ve Slav kökenli oyuncular ile de arası bayağı iyi.İzninizle isim vermiyorum). Tabi babam bunu duyduktan sonra o çok sevdiği Adnan Polat yönetimine inceden giydirdi. ''Stoch ile uğraşacağınıza,şu adamı alsanıza be! '' isyanı benimde katıldığım bir isyandı. Aradan 2-3 gün geçtikten sonra,Ümit bu sefer sevindirici bir haber verdi. Misimovic ile anlaşan Fenerbahçe, Wolfsburg'un istediği bonservis fiyatını fazla bulmuştu. Ve bu transfer yatmıştı. Misimovic o dönem Galatasaray'ın transfer gündemine belki gelmemişti ama,ezeli rakibimize de transfer olmamıştı. En azından bu bizim için bir teselliydi.

Dananın kuyruğu ise yazın ortasında koptu. Misimovic ile ilgilenildiği haberini alır almaz,telefona sarılıp Ümit ile konuştum. Kendisi de bu teklifi doğruluyordu. Benim için bu bile inanılmaz bir olaydı. Misimovic'in Galatasaray'a gelme ihtimalini düşünmek bile beni fazlasıyla heyecanlandırıyordu. Hatta muhabbet o kadar ilerlemiş,transfer o kadar ciddiye binmişti ki; Ümit'ten Misimovic Galatasaray'a gelince röportaj yapmak için söz bile almıştım. Oldu olmadı,geldi gelmedi derken Misimovic artık Galatasaray'da. 2 gün önce Ümit ile konuştuğumuzda aradaki 4 milyon euroluk farktan bahsedip benim yasa bürünmeme sebep olmuştu. Ama ne oldu bilmiyorum o 4 milyon Euroluk fark kapandı ve Misimovic dün gece itibariyle Galatasaray'ın futbolcusu oldu.

Galatasaray son iki senedir inanılmaz yatırımlar yapıyor transferde. Elano,Keita,Giovani,jo ve daha bir bu kadar önemli isim Galatasaray bünyesine katıldı. Ama bu katılan isimlerin hiçbirisi Misimovic kadar nokta ve stratejik bir transfer olamaz. Lincoln nasıl Galatasaray taraftarını heyecanlandırıp, Galatasaray taraftarının üzerindeki ölü toprağı atmışsa;Misimovic'te Galatasaray taraftarını stada çekecek bir transfer. Avrupa kupalarından elendiğimiz şu günlerde,Aslantepe nasıl dolacak diye düşünürken,Misimovic transferi ilaç gibi oldu. 4 yıl sonra geriye dönüp,istatistiklerine baktığımızda inanılmaz işler yaptığını göreceğiz.

Oyun içinde sorumluluk almayı seven,egosu yüksek olmayan,bitirici ara pasları olan bir adam Misimovic. Ayrıca duran topları da inanılmaz kullanıyor. Özellikle Galatasaray'ın son maçlarında kullandığı duran top sayılarına bakıp, bunlardan ne kadar gol çıkardığını da göz önüne alırsak,Misimovic transferinin ne denli önemli olduğunu bir kez daha anlarız.

Aslında yazmaya devam etsek daha bir sürü şey yazabiliriz Boşnak oyuncu ile ilgili. Şimdilik burada bırakalım,şimdi söz Misimovic'te. Misimovic tarih yazmaya geliyorum demişti,Galatasaray'da futbolda tarih yazmış bir kulüp. Bu ikilinin buluşmasını merakla bekliyorum...

NOT:Transfer süreci boyunca beni an be an olaylardan haberdar eden sevgili kardeşim Ümit'e buradan sevgilerimi yolluyorum. Ali Sami Yen'in yanındaki kafede,söz verdiğim üzere Boşnak mantısını afiyetle yiyeceğiz. Misimovic için feda olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder